Wskaźniki konwersji w Google
Branded Search
Google wprowadza nowy wskaźnik, pozwalający na pomiar zainteresowania marką już na etapie górnego lejka sprzedażowego. Dzięki temu można realnie zmierzyć efekty reklamy, której celem było budowanie świadomości marki.
Rodzaj konwersji – branded search zaprezentowano na Google Marketing Live 2025 i jest już dostępny dla użytkowników.
Ten rodzaj analityki, pozwala zmierzyć jak wielki “szum” wokół swojej marki zrobiła kampania w Google czy YT. Teraz otrzymamy informację ilu użytkowników po wyświetleniu reklamy, do 30 dni szukało informacji dotyczących naszej firmy.
Ten rodzaj konwersji obsługuje kampanie:
- YouTube
- Performance Max
- Demand Gen
Co warto wiedzieć:
- Atrybucja: Okres atrybucji oparty na wyświetleniu wynosi 30 dni
- Optymalizacja: Obecnie niedostępna, ale Google sugeruje, że może zostać dodana w przyszłości
- Mapowanie marki (Brand Mapping): Musi być poprawnie skonfigurowane, aby dane były dokładne
Support Google — https://support.google.com/google-ads/answer/16212033 — zawiera informacje o korzyściach, warunkach kwalifikacji i instrukcjach konfiguracji.
Podsumowanie
Ten wskaźnik stanowi nowy sposób oceny wpływu marki z działań z górnego lejka sprzedażowego — to długo wyczekiwane połączenie między świadomością a działaniem.