Nowoczesne SEO (GEO). Jak być widocznym i zdobywać konwersję w czasach AI

Dobrze zrobione SEO to paliwo dla AI Overview

AIO

Sztuczna inteligencja zmieniła sposób wyszukiwania. Użytkownicy mogą teraz zadawać złożone pytania i otrzymywać bezpośrednie odpowiedzi. Pomimo ewolucji wyszukiwarek, to znaczna część prac nad optymalizacją pod kątem sztucznej inteligencji, pokrywa się z tym co specjaliści SEO robią od dawna.

Czym jest SEO, AEO, GEO?

O ile SEO jest z nami od dawna i większość osób wie czym jest, to 2 terminy zyskały w ostatnim czasie na popularności.

Jak GEO rozszerza SEO?

Dla większości ludzi sztuczna inteligencja będzie miała mniejsze znaczenie jako samodzielne narzędzie, a większe dzięki integracji z telefonami, przeglądarkami internetowymi i wyszukiwarkami.
GEO to nowa warstwa której elementem jest SEO.
Często narzędzia takie jak ChatGPT wyszukują i kompilują informacje.
Narzędzia te zapewniają pewien poziom abstrakcji i wykonują większość podstawowej pracy.
Nadal skanują świat cyfrowy, a następnie zbierają te informacje, aby uprościć użytkownikowi korzystanie z niego, podczas gdy wyszukiwarki takie jak Google w dalszym ciągu zapewniają najlepszą ogólną mapę cyfrową świata.
Jeśli tradycyjne SEO polega na dopasowywaniu słów kluczowych, to AEO polega na byciu najlepszą odpowiedzią – i najłatwiejszą do zintegrowania z odpowiedzią AI.

GEO - strategia

Nie ma jednomyślnych wytycznych co do taktyk GEO ale większość specjalistów rekomenduje po prostu robienie dobrego SEO.
Kilka podstawowych zasad strategicznych, które należy wdrożyć aby zapewnić sobie widoczność w obszarze odpowiedzi AI.

Skoncentruj się na swoich klientach

Poznaj swoją grupę docelową. Stwórz persony, zbierz opinie i określ ich cele, problemy oraz zadania, do realizacji których potrzebują Twojego produktu lub usługi.

Wiedza o potrzebach klientów jest kluczowa dla opracowania strategii stawiającej klienta na pierwszym miejscu, która pomoże Ci wyróżnić się w erze sztucznej inteligencji.

Nowości, testy i prawdziwe doświadczenia wygrywają

Nowe sygnały, to paliwo do sztucznej inteligencji. Dostarczaj:

Oferują one sztucznej inteligencji coś nowego – i wartego uwagi.

To jest szansa. Zabierz głos i wnieś coś oryginalnego.

Branding jest kluczowy

Zadbaj o to, aby Twoja marka była silna.

Nadaj swoim produktom i usługom unikalne nazwy, aby ułatwić do nich odwoływanie się za pomocą narzędzi AI, a użytkownikom ułatwić ich wyszukiwanie.

Dopracuj stronę

W dobie sztucznej inteligencji strona internetowa pozostaje kluczowa.

Zaplanuj ją tak aby wszyscy odwiedzający ją użytkownicy jak najszybciej zapoznały się z treścią i znalazł to czego szukają a więc pamiętaj o UX.

Poznaj potrzeby, pragnienia i bolączki swoich klientów i odpowiedz na pytania, które mają dla nich największe znaczenie.

Treści oparte na konwersacji

Nie polegaj tylko na statycznych wpisach blogowych. Skup się na:
Ustrukturyzuj treść tak, aby odpowiadała na wszystkie pytania i wątpliwości klientów.

Wyjdź poza Google

Twoje podejście powinno polegać na dywersyfikacji treści, aby pojawiały się wszędzie tam, gdzie ludzie szukają:

Na czym powinni skupić się marketerzy w obecnych czasach

Sztuczna inteligencja pomaga ludziom w wyszukiwaniu informacji i podejmowaniu decyzji zakupowych. Twoją rolą jest być elementem tej dyskusji.

Wiele wymagań sztucznej inteligencji opiera się na technicznym SEO znanym od lat. Dodając do tego działania brandingowe, media społecznościowe, tworzenie odpowiednich treści a będziemy coraz bliżej stworzenia strategii GEO.

Aby wyjść na prowadzenie musisz:

Szansa w ewolucji

Nie ma wątpliwości, że zachodzą duże zmiany.
Jednak w dużej mierze jest to część stopniowej ewolucji, którą obserwowaliśmy już wcześniej, gdy liczba kliknięć spadła, a Google zaczął odpowiadać na pytania bezpośrednio.
Dzięki sztucznej inteligencji klienci mogą teraz jeszcze łatwiej znaleźć informacje, których szukają. Być może nie przeczytają tego na Twojej stronie – ale przeczyta to sztuczna Ai, a o to właśnie chodzi.
Zajmując się SEO od dawna widzieliśmy algorytmy – Pandę, Pingwina, Mobilegeddon, BERT, pomocne aktualizacje treści – lista jest długa. Kluczem jest traktowanie tego jako kolejnej ewolucji a nie końca SEO.
Zamiast tego traktuj SEO i AI jak współpracujących partnerów. Zadaniem specjalistów od pozycjonowania jest dostarczenie tym narzędziom informacji, których potrzebują, aby kierować klientów do Ciebie.
Długoterminowo zmiana ta będzie oznaczała lepsze wyniki dla firm, które dobrze radzą sobie z podstawowymi działaniami.
W swojej istocie dobre SEO/GEO to po prostu dobry marketing – zrozumienie klientów, zaspokojenie ich potrzeb i jasna komunikacja.
Pośród chaosu kryje się szansa. Dla tych, którzy są gotowi podjąć wyzwanie, poeksperymentować z nowymi narzędziami i nie poddawać się – właśnie tym zajmują się specjaliści SEO.

// Google Ads //

Case study

Wiemy, że solidnie działająca firma, musi zdywersyfikować kanały sprzedażowe, dlatego nasz zespół specjalizuje się w różnych metodach reklamy.

Googe Ads

SEO

UX

Akcesoria dla zwierząt

Content

SEO

Web

Branża roślin ozdobnych

Case study - Sklep odzieżowy

Googe Ads

UX

Sklep odzieżowy