Są to tak zwane reklamy tekstowe, czyli bardzo podobne do standardowych wyników wyszukiwania. Oznaczone są etykietą “sponsorowane” lub “reklama”. Wyświetlają się na konkretne słowa kluczowe, których szuka użytkownik. Płatne wyniki wyszukiwania mogą pojawiać się nad, pod lub obok organicznych wyników w wyszukiwarce Google, na karcie zakupy, w Google Maps i Google Images.
Rodzaje reklam w sieci wyszukiwania:
- Reklamy tekstowe, dynamiczne, responsywne oraz reklamy typu “tylko połączenie”
- Reklamy zakupowe
- Reklamy graficzne i wideo.
Kampania w sieci wyszukiwania jest szczególnie polecana dla firm usługowych.
Jest to rodzaj kampani, który pozwala na wyświetlenia atrakcyjnych wizualnie reklam, odpowiednim odbiorcom korzystającym z milionów witryn i aplikacji. Pozwala to zwiększyć zainteresowanie swoimi usługami wśród odbiorców spoza wyszukiwarki Google.
Główne zalety kampanii:
- Duża sprecyzowana grupa docelowa
- Kampania optymalizowana pod kątem wybranych celów jak zwiększenie sprzedaży czy świadomości marki
- Dane AI pomagające optymalizować kampanie
Kampania w sieci reklamowej, szczególnie polecana dla osób chcących dotrzeć do jak największej grupy osób.
Rodzaj kampanii służący do promowania swojej oferty w karcie zakupy, wynikach wyszukiwania, grafice Google, w witrynach partnerów oraz w mapach. Kampania wyświetla zdjęcie, tytuł, cenę i nazwę sklepu. Możliwość automatycznego (na podstawie celu) lub manualnego ustawienia stawek. Obecnie ten typ kampanii coraz bardziej jest wypierany przez bardziej zaawansowane kampanie Performance Max.
Główne zalety kampanii:
- Lepiej dobrana grupa docelowa odbiorców
- Wykorzystanie atrybutów produktu do lepszego dopasowania klienta
- Zaawansowane raportowanie
Kampania szczególnie polecana dla właścicieli e-commerce, którzy chcą mieć większą kontrolę nad kosztami reklamy niż w Performance Max
Rodzaj reklamy służącej do realizacji konkretnych celów, umożliwia skupienie się na nakierowanym, efektywnym marketingu. Kampania Performance Max wykorzystuje Ai od Google do najlepszej optymalizacji kampani i maksymalizacji jej wyników. Ten rodzaj reklamy umożliwia optymalizacje stawek w aukcjach w czasie rzeczywistym, co pozwala dopasować je idealnie wtedy, kiedy osiągnięcie Twoich celów biznesowych jest najbardziej prawdopodobne.
Główne zalety kampanii:
- Docieranie do większej liczby klientów
- Zwiększenie wartości sprzedaży
- Szczegółowe statystyki
- Łatwa optymalizacja i skalowanie
Kampania Performance Max jest szczególnie polecana dla e-commerce.
Jest to rodzaj reklamy zwiększający zaangażowanie użytkowników, wyświetlające się na najpopularniejszych platformach Google jak Youtube czy Gmail.
Główne zalety kampanii:
- Przyjazne na użytkowników kreacje reklamy mogą docierać nawet do 3 miliardów odbiorców i zachęcać potencjalnych klientów do zakupu. Technologia Ai tworzy idealne połączenie treści wizualnych, komunikatów i miejsc docelowych.
- Precyzyjne dostosowanie reklam do grup docelowych. Możliwość przeprowadzenia testów A/B dla osiągania lepszych wyników.
- Pomoc AI w optymalizacji kampanii
Kampania generująca popyt jest szczególnie polecana dla osób które chcą przedstawić swój produkt.
Ten rodzaj kampani umożliwia wyświetlanie reklam w filmach na YouTube, oraz w witrynach i aplikacjach sieci partnerów wideo Google.
Główne zalety kampanii:
- Wideo reklama może osiągać wybrane cele:
- zwiększenie sprzedaży
- zwiększenie ruchu
- zwiększenie świadomości wśród użytkowników
- Docieranie do konkretnych odbiorców
- Analityka efektów, kosztów i budżetu
Kampania wideo jest szczególnie polecana dla osób, których reklama najlepiej przyciąga uwagę w formie wideo.
To rodzaj kampani, której celem jest sprowadzić ruch do sklepów stacjonarnych, restauracji czy firm usługowych czyli do osób, które mogą rzeczywiście odwiedzić wybrane miejsce. Wyświetlają się w sieci wyszukiwania, mapach, YouTube czy stronach partnerów Google.
Zalety kampanii lokalnych:
- Docieranie do klienta, który faktycznie może skorzystać z usług stacjonarnych
- Reklama wyświetla się w czasie rzeczywistym u osób które znajdują się blisko lokalizacji firmy
- Przedstawienie swojej firmy użytkownikom a w szczególności danych kontaktowych oraz zweryfikowanych opinii.
Kampania lokalna jest szczególnie polecana właścicielom firm stacjonarnych jak sklepy, restauracje, zakłady mechaniczne czy zakłady fryzjerskie.